Eerste dag Guanzhou - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Eerste dag Guanzhou - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Eerste dag Guanzhou

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

12 Mei 2018 | China, Shamian

Vrijdagmorgen om 8.30 uur vertrokken van huis.

Van te voren kregen we nog een hele leuke verrassing van Han Lei, prachtige foto's van Hong Xin die vrijdag bij het kindertehuis waren gemaakt! Wat een ondeugend koppie zit er op..dat wordt nog wat!

We moesten 3 uur van te voren aanwezig zijn om in te checken. We waren vlot in Amsterdam. Vanaf de parkeerplaats werden we met een bus naar Schiphol gebracht. Dat was op zich al een klein feestje, we reizen nooit met een bus, Wan Zhong vond het allemaal reuze interessant.

En op Schiphol stond Ineke (van Meiling) en haar man klaar om ons uit te zwaaien, erg leuk! En om ons even te helpen met inchecken. Het is toch net even wat anders dan normaal, omdat er voor Hong Xin een retour is geboekt moest hij eruit gehaald worden voor de vlucht naar Guangzhou (heel fijn als er dan iemand bij is die er ervaring mee heeft!). Als dit niet goed gebeurd dan schijnt het vliegtuig te moeten wachten omdat de gegevens niet kloppen.

Alles op Schiphol was even interessant voor Marijn en Wan Zhong, geen alledaagse kost. Koffers die op de band moesten, roltrappen op en af, vliegtuigen spotten en op het eind de bodyscan, wat Wan Zhong erg eng vond. Hij mocht gelukkig doorlopen! Nog even geshopt op Schiphol, daarna nog even een bakje koffie en toen naar de gate. Dat was natuurlijk reuze interessant, alles zien gebeuren van dichtbij. Wan Zhong is dan ook even afgestapt van zijn beroepskeuze, het is al tijden kok, maar nu dus kok en piloot : ) Al met al viel de reis reuze mee, we dachten dat zal voor de kids wel heel lang duren die 12 uur. Maar met alle kadootjes, leuke post voor in het vliegtuig ging het prima. En een schermpje voor hun neus werkt ook ook altijd goed..Vanmorgen rond 6.45 Chinese tijd zijn we hier aangekomen.

Michael, onze gids deze week, stond ons al op te wachten en heeft ons naar het hotel gebracht. Daar aangekomen waren we eigenlijk allemaal best moe, weinig geslapen in het vliegtuig. Maar na twee uurtjes slaap er toch maar op uit gegaan. Kinderen waren bijna niet wakker te krijgen, inmiddels helemaal in de nachtmodus. Een rondje door de stad gedaan. Wat een prachtig eiland zijn we op terechtgekomen, het zogenoemde Shaimian lsland. Wel heel warm, rond de 30 graden en een hoge luchtvochtigheid. Ronald helemaal in z'n sas, het is allemaal palmbomen en tropische planten en bomen hier op het eiland. Vanmiddag wat winkeltjes bij langs geweest, naar de Quin Ping markt geweest, allemaal oude straatjes met kraampjes met veelal groenten fruit en vis.
Omdat de app geblokkeerd word hier, hebben we We Chat geinstaleerd, Marijn redt zich er prima mee, heeft met een paar vriendjes contact via We Chat.
Vanavond makkelijk gegeten beneden in het hotel, en nu is alles hier in rust!
Vanavond is het één ná laatste kruisje gezet op de kalender..maandag is DE dag dat we Hong Xin mogen ontmoeten!!
Morgen doen we het een dagje rustig aan..

• 12 Mei 2018 - 19:31

Sanneke:

Heel fijn dat de reis zo goed ging! Hoop dat jullie nu lekker kunnen uitrusten en acclimatiseren op het prachtige eiland. Geniet ervan samen!

• 13 Mei 2018 - 12:15

Familie Dekker:

Lieve familie,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo genieten daar!
    Heerlijk warm en mooi daar!
    Hopelijk kunnen jullie vannacht een beetje slapen, want morgen mogen jullie Hong Xin eindelijk voor altijd in jullie armen sluiten!
    Heerlijk vooruitzicht!
    Geniet ervan morgen en we zien uit naar de eerste foto’s!

Groetjes van Henri, Mariëtte, Micha en Anna

• 13 Mei 2018 - 12:57

Jenny :

Hoi buurtjes,
    Wij hopen dat jullie nu beter hebben geslapen, gaat het met Ronald en Wanzhong ook goed?
    Vandaag is de grote dag dat jullie, jullie 3e zoontje Hong Xin in armen mogen sluiten❤
    Gr. Van de overkant!

• 13 Mei 2018 - 12:58