Moederdag in China - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Moederdag in China - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Moederdag in China

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

13 Mei 2018 | China, Shamian

Moederdag in China!
Vandaag zondag, moederdag! Bijzonder om dat in China te mogen vieren. De kadootjes waren meegekomen in de koffers. Eigengemaakte kadootjes blijven toch altijd het leukst. Een mooie geschilderde ketting van Wan Zhong, een eigengemaakt verrassingsdoosje van Marijn en nog andere kadootjes.
De dag begonnen met een heerlijk uitgebreid ontbijt. Ronald en Wan Zhong zijn de dag begonnen met rijst en noodles. Wan Zhong geniet enorm van het heerlijke eten hier! Marijn en ik van lekkere broodjes en fruit. Vandaag een wandeling gemaakt met onze gids en zn collega in de prachtige omgeving. Het was erg warm en zonnig (lees: tropisch warm), dus veel flesjes water mee onderweg. Wan Zhong had het erg warm en is op een gegeven moment bij de collega van Michael onder de paraplu gaan lopen, een beetje verkoeling. Je ziet het hier wel meer, mensen die onder een paraplu lopen ter verkoeling.

Het blijft hier s avonds en snachts ook nog erg warm, minimaal 25 graden. 'Savonds laat op straat is er nog vanalles te doen, Ronald heeft gisteravond nog een flinke wandeling gemaakt toen de kids op bed lagen. Overal nog kraampjes met etenswaren en andere spulletjes. Opa's en oma's aan het gymen op straat. Je voelt je hier s avonds laat gewoon veilig op straat, gemoedelijk gaat het er aan toe. Michael gaf ook aan dat ze hier korte metten hebben met criminaliteit, om een voorbeeldje te geven, 50 gram drugs op zak betekent de doodstraf.

Verder tijdens de wandeling vaak de vraag gehad, you have a Chinese boy? als we dat beaamden zeiden ze "thank you". Mensen kijken ook vaak van Wan Zhong naar Marijn en dan naar ons, lopen door en kijken dan nog eens. We zijn bijzonder blijkbaar :)
Vandaag verder fijn uitgerust, op naar morgen! Om drie uur 'smiddags zal de overdracht zijn en mogen we Hong Xin voor altijd in onze armen sluiten! Er ligt een een mooie knuffel klaar en een potje met snoepjes, en wat kleine speelgoed dingetjes. We zijn allemaal reuze nieuwgierig naar ons kleine mannetje! En de kriebels beginnen nu echt wel te komen..
Hong Xin nog 1 nachtje.. en dan mogen we je eindelijk omarmen. Je grote broers zien ook heel erg naar jou uit!

P.s: we hebben hier zeer slechte internet verbinding. Het blogje plaatsen lukt net aan, de fotos uploaden lukt helemaal niet. Rianne probeert dit te doen en anders hebben jullie ze later nog tegoed.

• 13 Mei 2018 - 15:42

Henk En Klazina Lyanne,christian :

Leuke foto’s! Fijn dat jullie daar genieten.
    Voor morgen een goede ontmoeting met Hong Xin.
    We zijn benieuwd naar de foto’s .

Een groet uit wezep,
    Henk en Klazina
    Lyanne,Christian

• 13 Mei 2018 - 17:22

Jan En Rensje Van Der Weerd:

Dag Ronald en Alinde en jongens,
    Wat fijn dat we op deze manier met jullie kunnen meeleven! Heerlijk dat de reis en het verblijf fijn zijn. Dat jullie daar samen kunnen wandelen, rondkijken en sfeer proeven. Ook bijzonder om daar moederdag te vieren!
    De foto's zijn heel mooi, geven een goed beeld van jullie en de omgeving enz.
    En dan morgen het grote moment waar jullie samen zo lang naar hebben uitgezien: HongXin in jullie armen sluiten!!!
    In gedachten zullen we er bij zijn; we leven samen van harte met jullie mee.

Een lieve groet uit Kampen,
    Oom Jan en tante Rensje

• 13 Mei 2018 - 18:29

Martijn, Leontine En Liam :

Hoi hoi,

Wat een bijzondere moederdag zo, wetende dat je morgen weer een keer moeder wordt! Super dat de overdracht al zo snel is...
    Prachtige fotos ook, volgens mij genieten de jongens volop.
    Succes met slapen vannacht (hopelijk slaapt Ronald deze reis wel?) en op naar die speciale dag van morgen!
    Heel veel liefs van ons.

• 13 Mei 2018 - 19:45

Marianne :

Hey Ronald, Alinde, Marijn en Wan Zhong.
    Wat mooi om deze bijzondere reis op deze manier te mogen volgen. Moederdag in China, speciaal. En morgen nog een x moeder van nog een jongetje!!!
    We kijken uit naar de foto's!
    Een hartelijke groet van Henk, Marianne en de kids.

• 13 Mei 2018 - 20:18

Sanneke:

Heel bijzonder die vertrouwde omgeving op jullie foto's te zien. De kofferman van het hotel is nog dezelfde!
    Morgen de grote dag. Spannend! Héérlijk voor HongXin dat hij niet alleen ouders maar ook 2 grote broers krijgt! Hoop dat jullie nu heerlijk slapen. We zien uit naar de beelden en verhalen van morgen.

• 13 Mei 2018 - 21:38

Gerrie Heide:

Op naar een bijzondere dag! Mooi om jullie verhalen te lezen. We volgen jullie zeker. Hartelijke groeten van jan, Gerrie en kinderen

• 14 Mei 2018 - 09:39

Jenny Veijer:

Aan de foto`s te zien hebben jullie het erg naar de zin, en ook nog Moederdag gevierd! Wij wensen jullie veel succes op deze mooie en toch een spannende dag, om Hong Xin voor altijd in jullie armen sluiten, geweldig!!! Wij blijven jullie volgen.

• 14 Mei 2018 - 09:49

Alle Kinderen Van Groep 7a En Juf Slager:

Dag allemaal,
    Het is bij ons nu net na de pauze en we hebben met de hele groep jullie blog bekeken.
    Met de klas gaan we samen even reageren. We vinden het ontzettend leuk om jullie te volgen.
    Wat toch een leuke foto's. Knap Marijn dat je al met stokjes kunt eten en dat je nieuw eten hebt ontdekt. We zijn benieuwd of je al dat eten in China wel lust. Zijn het dezelfde gerechten die je kunt eten in Nederland bij een Chinees restaurant?
    We vinden de palmbomen en de omgeving heel erg leuk op de foto's. We zijn best een beetje jaloers op jullie. De temperatuur vinden we wel wat hoog. Grappig dat mensen bij warm weer onder een paraplu ziet lopen. Gisteravond en vannacht heeft het bij ons heel hard geregend.
    Ook prachtige gebouwen zien we jullie blog. Hoe hoog zijn de hoogste wolkenkrabbers in China?
    Het meest bijzonder vinden we dat we net een foto van Hong Xin hebben gezien.
    Juf Hakvoort kwam even met haar mobiel in onze groep. Via WeChat hadden jullie een foto naar Ewout gestuurd.
    Wat zal het een heel bijzonder moment geweest zijn toen jullie Hong Xin in jullie armen mochten sluiten. Een ontroerend moment zal het geweest zijn.
    We wensen jullie Gods zegen toe ook in de opvoeding van Hong Xin.

Met vriendelijke groet,
    Alle jongens en meisjes van groep 7a
    en juf Slager

• 14 Mei 2018 - 13:48

Juf Karin:

Beste Wan Zhong en familie!

We hebben vanmorgen tijdens de vakantiekring ook even de foto's van jullie bekeken met de klas. Erg leuk om te zien!

Geniet ervan samen!

• 14 Mei 2018 - 13:56

Antoinette:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, wat fijn allemaal! Prachtige foto's, geniet er lekker van!
    Liefs Antoinette.