Bezoek kindertehuis - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Bezoek kindertehuis - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Bezoek kindertehuis

Door: alinde

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

16 Mei 2018 | China, Shamian

Vandaag alweer een bijzondere dag!
Om 11:00 werden we verwacht bij het kindertehuis.
Daar een kijkje mogen nemen in het kindertehuis waar Hong Xin z'n eerste jaartjes heeft doorgebracht. Vooral bijzonder omdat we om ons heen soms ook horen dat mensen niet worden toegelaten. We merkten destijds bij Wan Zhong dat we bepaald gedrag toch beter konden plaatsen doordat we zijn dagelijkse leefomgeving hadden gezien.
We merkten meteen toen we er heen liepen dat Hong Xin de omgeving herkende. Een heel warm ontvangst kregen we van mevrouw Qiu. Samen naar Hong Xin's groep gelopen. Een enorme grote groep, misschien wel 20 kinderen als het er niet meer waren (in de leeftijd van 0 tot 3 jaar). Eén van de nanny's kwam er meteen aanlopen en zakte door haar knieën met uitgestrekte armen en Hong Xin dook bij haar in de armen en begon te stralen. Duidelijk zijn lievelings nanny, we zagen haar al eerder op foto's voorbijkomen die we na het voorstel toegestuurd kregen. We moesten echt even een traantje wegpinken, zo lief, het zag er zo vertrouwd uit! Echt lieve meiden met het hart op de goede plek! We zagen even een heel ander jongetje, gewoon helemaal in z'n hum. En nu moet hij leren dat wij te vertrouwen zijn..leg dat een ventje van 2 jaar maar eens uit.
Een deel van de kinderen waren net lekker aan het eten, rijst met kippenpootjes. Hong Xin at ook snel even een hapje kip mee: ) Hij is er dol op vertelde één van de nanny's. Nu begrijpen we ook beter waarom Hong Xin zo ontzettend knoeit met eten en drinken. Hij is daar waarschijnlijk heel zelfstandig geweest. Allemaal kinderen van dezelfde leeftijd met een slab om met een opvang gootje onder aan, en ze mochten het (grootste deel) zelf doen. In die leeftijdscategorie kan je je wel voorstellen dat het dan binnen de kortste keren een enorme knoeiboel is.
Verder ruim de tijd gehad om vragen te stellen, Hong Xin heeft ondertussen gespeeld met zijn lievelings nanny. De slaapruimte even gezien, hij kroop meteen in zijn eigen bedje en wilde het ons laten zien. Ook de speelruimte even gezien en toen was het tijd om uit te zwaaien. Heel veel nanny s hebben hem nog even vast gehouden, en uitgebreid gezwaaid. Daarna wilden ze hem terug geven aan ons, maar Hong Xin wilde graag bij z'n grote broer op de arm, erg grappig om te zien! Hij ging vrolijk met ons mee terug. Al zwaaiend met kushandjes naar zn lievelings nanny is hij met ons mee gegaan.
Tussendoor hadden we nog een paar uur over, 15.40 moesten we biij het politiebureau zijn. Gezellig samen weer gegeten bij een restaurantje, en daarna zijn wij als gezin nog naar een botanische tuin geweest. Schitterend oerwoud! Maar na een uurtje moesten we helaas al weer verder.
Daarna stond er nog een bezoek gepland aan het politie bureau, daar moesten we onze paspoorten laten zien, en ze wilden Hong Xin zien. Een hele tijd zitten wachten, want alle adoptie ouders die we pas zagen, stonden er ook in de rij om het laaste stukje in Guangzhou af te handelen. Nu volgende week in Beiing nog het paspoort voor Hong Xin en het visum en dan is alles hier in China aan papieren afgehandeld.

• 16 Mei 2018 - 22:41

Jenny :

Hoi buurtjes,

Zo te lezen was het weer een drukke dag voor jullie. Fijn dat Hong Xin zo lief weer met jullie mee wilde, het voelt zich dan toch vertrouwd bij jullie. Geniet nog even samen Guongzhong en dan De laatste officiële trip naar Beijing.
    Groetjes.

• 17 Mei 2018 - 15:15

Jacco Erica:

Hallo familie Lier ,

Wat fijn om jullie verhaal te lezen en om de foto’s te zien natuurlijk!
    Wat zien jullie er goed uit zeg!
    Mooi ook dat jullie een kijkje te mochten nemen in het kindertehuis.
    En hoe HongXin er op reageerde prachtig.

Elvera vind de nanny’s heel apart..zoveel?

De dagen zullen wel voorbij vliegen voor jullie.
    Geniet samen .
    Wij zien er naar uit jullie te ontmoeten en ons nieuwe neefje HongXin .

Lieve groet,Jacco Erica Anne-Laurena Elvera