Verslag van Marijn - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Verslag van Marijn - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Verslag van Marijn

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

24 Mei 2018 | China, Shamian

Vandaag een verhaal van Marijn:

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest in Beijing. Eerst gingen we met de metro. Wij zouden de weg niet weten maar gelukkig wist onze gids Janet waar we moesten uitstappen en overstappen. Toen we in de dierentuin waren gingen we als eerste bij de reuzenpanda's kijken, ook waren er dieren die je in Nederland niet kunt zien zoals: de witte tijger, de goudkopfazant en nog meer dieren. Daarna zijn we weer de lange route met de metro naar huis gegaan. Thuis aangekomen gingen we zwemmen in het zwembad bij het hotel en ook nog even in de sauna gezeten. Daarna was het tijd om te gaan eten en ik mocht kiezen waar we gingen eten, dus het werd het restaurant met de gele M. Na het eten hebben we nog even een rondje gelopen en zijn we naar de hotelkamer gegaan. Papa ging toen bijna meteen stinkvrucht (durian) eten, een tropische vrucht die alleen papa en Hong Xin lusten.

Het hotel hier is heel luxe. Op iedere kamer zit een grote tv en een groot bed voor iedereen.
We hebben 2 hotelkamers, omdat we met z’n 5 en zijn. Het ontbijt hier kun je zelf bepalen dus ik eet van alles (als het maar lekker is). Je hebt vanuit de hotelkamer uitzicht op de verboden stad. We zijn er ook met onze gids Chris wezen kijken. Ik stuur ook een filmpje (voor de mensen die Engels kunnen) waar hij van alles vertelt over de verboden stad.

Op de Chinese muur:
We gingen ‘s morgens met onze gids Janet met een busje naar de muur. Daar aangekomen gingen we eerst kaartjes kopen om met de kabelbaan en de shuttlebus naar de plek te gaan.
Eerst gingen we met de kabelbaan omhoog, toen we boven waren gingen we met de shuttlebus naar de muur. Op de muur had je een heel mooi uitzicht. In de berg was in het Chinees gehakt: lang leve Mao!. Er waren wachttorens waar je hele mooie foto's kon maken want de zon scheen deze keer wel (vorige keer dat ik naar China ging was dat niet zo).

Ik verlang toch nog wel een beetje terug naar Guangzhou, shamian island. het was daar veel warmer en ook wel een beetje leuker, want daar heb ik mijn nieuwe broertje ontmoet. Ook was het zwembad op het dak en hier is het zwembad binnen. Het zwembadwater is hier ook kouder, want in Guangzhou was de temperatuur warmer dus werd het water vanzelfsprekend ook warm.
Tot zaterdag op Schiphol of tot volgende week allemaal!

Groetjes van Marijn

• 24 Mei 2018 - 15:15

Jenny:

Hoi Marijn,

Volgens mij heb jij net als je mama een schrijverstalent, dit komt natuurlijk ook doordat jij veel leest!
    Leuk dat jullie ook nog een beetje vrije tijd hebben om leuke dingen te doen zoals een bezoek aan de dierentuin met bijzondere beesten, en de Chinese muur. Jij hebt nu wel veel onderwerpen om een spreekbeurt te houden op school. Heb jij geen huiswerk van school mee, of moet jij straks 2 weken langer naar school?????? Wij zijn heel erg benieuwd naar jou nieuwe broertje maar ja daar moeten wij nog even op wachten of toevallig zien dat jullie thuis komen!! Wij hebben natuurlijk wel de leuke foto`s bekeken.
    Buurman Albert is best wel een klein beetje jaloers op jou dat jij al 2 keer naar China bent geweest en hij nog nooit! hahaha!

Doe jij de groeten aan mama, papa , WanZhong en Hong Xin?

Groetjes die ouwe buurtjes van de overkant!

• 24 Mei 2018 - 15:18

Jenny:

Oja Marijn,

Wil jij even tegen papa zeggen dat hij de volgende keer op de foto eens moet lachen!!!!(zegt Albert

• 24 Mei 2018 - 18:39

Jolijn Lier:

Hoi Marijn
    Ik vind Hong Xin heel schattig.

• 24 Mei 2018 - 18:48

Jolijn Lier:

Hoi Marijn
    Ik vind Hong Xin heel schattig

• 24 Mei 2018 - 20:51

Oom Jan En Tante Rensje:

Hoi Marijn,

Wat leuk weer een verslag van jou te lezen! Wat beleven jullie veel zeg!
    Heel fijn dat er steeds veel foto's bij staan. We keken elke dag naar jullie reisverslag uit.
    Jouw mama kan ook zo gezellig vertellen en schrijven.
    Morgen alweer de laatste dag en dan weer naar Nederland! Nu met z'n vijven; een lief broertje erbij gekregen!
    Heel goede reis samen en tot ziens!

Groetjes,
    Oom Jan en tante Rensje

• 25 Mei 2018 - 12:49

Alle Jongens En Meisjes Van Groep 7a En Juf Slager:

Dag Marijn,

Samen in de klas hebben we jouw verhaal weer gelezen. We vinden het allemaal heel interessant!
    Wij zitten op school en jij hebt lekker vrij! De Chinese muur vinden we vooral heel erg mooi. Die is wel heel erg lang.
    De dierentuin vond je heel mooi. Je hebt daar heel aparte dieren gezien.
    We zien aan je foto's dat je ook auto's heel erg leuk vindt. Heb je al een mooie auto uitgezocht voor je ouders?
    Heb je ook het stinkfruit meegenomen. Een paar kinderen uit onze groep willen dat wel een keer proeven.
    Ken je ook al wat woorden in het Chinees? Het lijkt ons een heel moeilijke taal.
    Volgende week hoop je weer bij ons in de klas te zijn.
    We zijn benieuwd wat je ons allemaal nog meer kunt vertellen en kunt laten zien.
    Het zal echt wel weer een beetje wennen zijn op school.
    We hopen dat je samen met je ouders, Wan-Zhong en Hong Xin zaterdag veilig aankomt op Schiphol.

Een heel hartelijk groet van
    ALLE KINDEREN UIT GROEP 7A
    en JUF SLAGER

• 25 Mei 2018 - 13:14

Henk En Jenny Hokse:

Hallo Marijn<

Wat hebben jullie heel veel leuke en bijzondere dingen meegemaakt deze vakantie.
    Een liefje klein broertje gekregen, heel veel gezien!
    We hebben alle verslagen van jou en je mama met plezier gelezen en de vele foto's bewonderd,
    echt leuk om te zien .
    De hartelijke groeten ook aan je papa en mama, Wan Zhong en een dikke knuffel voor jou lieve broertje. Een heel goede reis terug samen en tot ziens!

Groetjes,

Oom Henk en tante Jenny