Ruim een week thuis! - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Ruim een week thuis! - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Ruim een week thuis!

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

04 Juni 2018 | China, Shamian

Ruim een week thuis.

Wat zijn de dagen voorbij gevlogen! eerst de hele boel opruimen en wassen (en dat is best veel van 5 personen!:) En daarna de verplichte dingen, zoals aangifte doen, inschrijven bij de huisarts, apotheek, adoptie screening plannen etc.
Maar deze week weer alles gewoon, heerlijk ritme en regelmaat. Hong Xin slaapt iedere middag nog een poosje, eerst een poosje in de draagzak en dan slaapt hij heerlijk een uurtje of anderhalf. Daarna kan hij er weer veel beter tegen. Afgelopen weekend heeft hij weer genoten dat ze z'n grote broers allebei de hele dag thuis waren. Hij mist dan toch wel een beetje de vriendjes denk ik. En inmiddels begint het opvoeden ook een klein beetje, uiteraard staat wennen en hechten voorop. Maar als soms het speelgoed overal neergegooid wordt (echt heel hard! ) dan moeten we toch maar een oplossing bedenken. En zetten we het even weg op een kast, en het lijkt te helpen..Hong Xin was gewend dat alles kidsproof was, zachte vloeren, zachte wanden, dus als er wat gegooid werd hoorde je dat nauwelijks. Hij ontdekt vanalles hier in huis, stekkers, stopcontacten, de wasmachine is een bezienswaardigheid waar hij tijden bij kan staan kijken:) De nachten gaan ook nog steeds goed, al droomt hij wel iedere keer, hij huilt dan even zacht en slaapt dan weer verder.
Inmiddels heeft hij al wat heel wat nieuwe dingetjes geproefd, en zowaar de eerste fruit smoothys zitten erin. We merken nu er meer rust is, gewoon de eigen omgeving dat het eten ook beter gaat, veel minder prikkels (in vergelijking met de drukke restaurants).

Wan Zhong merkt dat er veel speelgoed (van hem!) overal mee naar toe wordt gesleept, en dat vindt hij niet altijdleuk. Hij had afgelopen week maar wat speelgoed onder in zn eigen kledingkast gelegd, maar als kleine broer daar zelfs nog de spullen uit pakt dan is het soms even te veel. Tranen met tuiten vorige week, om alles wat anders is geworden thuis. Z'n eigen vertrouwde plekje binnen ons gezin wat momenteel wat op de wiebel staat. Toen hebben we samen bedacht dat hij de postbode die avond mocht zijn samen met mama. Heel enthousiast heeft hij overal de aankomst kaartjes in de brievenbussen gedaan, hier en daar bij opa's en oma's nog wat verwend en aan het eind van de rit was hij helemala weer opgeknapt! een enthousiaste snoet kwam weer thuis bij papa.

Marijn geniet ook enorm van z'n kleine broertje, hij ligt dubbel van het lachen als Hong Xin weer eens lekker ondeugend is, of gek doet. En hij probeerd Hong Xin ook van alles te laten proeven. En vrijdag mag hij een spreekbeurt houden over China, het was een afspraak met de juf zoals hij zegt: "geen huiswerk mee naar China, maar dan na afloop een spreekbeurt houden over China". Het scheelt nogal dat Marijn vaak genoeg spraakwater heeft: )

En nu gaan we hier weer verder met inpakken, want over 4 weekjes moet dit huis leeg zijn...

• 06 Juni 2018 - 07:40

Jenny :

Wat is het toch heerlijk zo'n klein ventje in huis, hij neemt in de omgeving ook alles goed in zich op. Als hij ons ziet of wij roepen even dan lacht hij en zwaait hij volop

• 06 Juni 2018 - 13:06

Albert:

Nou, dat huis leeg halen... Ik wil wel even kijken of er nog iets van mijn gading aanwezig is, ha,ha,ha.

• 14 Juni 2018 - 12:22

Marianne :

Wat heerlijk om weer thuis te zijn. In alle rust volop wennen aan elkaar!
    Hong Xin heeft het op de foto's te zien al goed naar zijn zin. Brede ontspannen lach op de foto!
    Marijn, hoe ging je spreekbeurt?