Vandaag een verslag van Marijn. - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Vandaag een verslag van Marijn. - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Vandaag een verslag van Marijn.

Door: alinde

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

17 Mei 2018 | China, Shamian

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we naar de White Cloud Mountain geweest. Deze berg ligt midden in Guangzhou. Eerst gingen we met de kabelbaan naar boven. Daarna zijn we met een shuttlebus een stuk verder gereden. Vanaf daar zijn we verder gelopen heel veel trappen naar boven, naar een klein tempeltje waar je een mooi uitzicht had over Guangzhou (dit was nog niet het topje van de berg). Toen zijn we verder gegaan naar het topje van de berg. Hier kon je de hoogste toren van Guangzhou zien. De toren waar ik zondag ook langs ben gelopen en bij op de foto sta. Dichtbij het topje was een plek en daar konden mensen die verliefd waren en op deze berg kwamen een slot ophangen, want volgens hun brengt dat geluk. Ook stond er op de berg een bhoedabeeld met een hakenkruis erop. je denkt vast een hakenkruis het is toch geen oorlog meer, maar een hakenkruis is een Chinees teken. Daarna zijn we weer terug gegaan met de shuttlebus en de kabelbaan, daarna gingen we met onze gids, die was ook mee naar de berg, ergens eten. het eten was best scherp (ik heb nog geprobeerd een peper te eten, en die was erg heet). Daarna zijn we even we even naar de notaris geweest (pfieuw, wat is dat saai zeg). En dan eindelijk mogen we naar huis en typ ik dit en onweert het heel hard. Terwijl ik dit typ probeert Hong-Xin op allerlei knopjes te drukken en soms lukt het hem.

Nog even wat over de hele week
*Zaterdag: We zijn aangekomen, rusten een beetje uit en verkennen de buurt
*Zondag: een wandeling gemaakt met onze gids en zn collega. De mevrouw dacht dat ik vijftien jaar was, we waren even groot. Ze wilde graag met mij op de foto. Heel veel mensen zijn hier best klein, volwassen mensen zijn best vaak even groot als ik.
*Maandag: s'morgens konden we een beetje luieren en s'middags mochten we Hong-Xin in onze armen sluiten.
*Dinsdag: Naar een kantoor om Hong-Xin officieel te krijgen, lang wachten op alles, ik vond er niet veel aan
*Woensdag: we hebben gekeken bij het kindertehuis waar Hong-Xin gewoond heeft en daarna weer naar een bureau

Het verkeer hier is heel anders dan Nederland. Hier zijn veel meer dikke bakken zoals: Porsches (iedere dag zie ik er wel 6 a 7), grote bmw's en andere grote auto's.
Voorkruipen onder het rijden is hier ook heel normaal, de mensen trekken zich hier ook niks van toeteren aan. Als je bij een zebra over wilt steken moet je echt met een groepje mee lopen anders wordt je bijna omver gereden door auto's en bussen.

het weer hier:
Is lekker warm, elke dag hoger dan 30 graden, dus in een hemdje en korte broek lopen kan de hele dag .
s'Avonds mag ik soms nog met papa mee iets op de boulevard drinken of nog even kijken op de quingping markt

Ik vind het super leuk hier, zou nog wel graag een poosje willen blijven!

Morgen hebben we geen afspraken, dan kunnen we fijn wat voor ons zelf doen.
En zaterdag vliegen we weer terug naar Beijing.

Groetjes van Marijn

  • 17 Mei 2018 - 16:12

    Anne-Laurena:

    Hoi Marijn leuk om je te zien op die foto’s ik vind het ook heel leuk dat jullie die foto’s en verhalen maken en is de cola lekker daar ik hoop dat je het leuk vind daar en van het eten geniet en het uitzicht daar


    Liefs Anne-Laurena

  • 17 Mei 2018 - 18:03

    Tante Rensje En Oom Jan:

    Hoi Marijn,

    Wat kun jij gezellig een reisverslag schrijven! Nu zijn we weer helemaal op de hoogte.
    Wat beleef jij veel zeg! Fijn dat het zo goed gaat en jullie ook tijd hebben voor leuke dingen.
    Bedankt ook voor de mooie foto's bij je verhaal.
    Grappig, dat jij net zo groot bent als veel volwassen Chinese mensen. Volgens ons kan Hong-Xin het heel goed met jou vinden. Je bent echt zijn grote broer.
    Marijn, heel fijne dagen nog in China.
    Doe je de groetjes aan papa en mama en je broertjes?

    Liefs van oom Jan en tante Rensje

  • 17 Mei 2018 - 20:05

    Jenny :

    Hoi Marijn,

    Jij kunt al net zo goed een verslag schrijven als jullie mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shamian

Mijn eerste reis

Adoptiereis naar China

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2018

Ons laatste blogje

04 Juni 2018

Ruim een week thuis!

28 Mei 2018

We zijn weer thuis!

25 Mei 2018

Laatse dag Beijing

24 Mei 2018

Verslag van Marijn
Familie Lier

Actief sinds 17 April 2018
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 14357

Voorgaande reizen:

17 April 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: