Lekker een dagje niks doen - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu Lekker een dagje niks doen - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

Lekker een dagje niks doen

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

18 Mei 2018 | China, Shamian

Vandaag heerlijk een dag even niets.
Dat is soms ook best fijn. Vanmorgen pas laat aan het ontbijt, half tien! De jongens sliepen pas laat gisteravond, en waren rond kwart voor 9 pas wakker. Wan Zhong sliep al vrij snel. Hong Xin kon de slaap weer moeilijk vatten, het heeft ruim een uur geduurd voordat hij werkelijk sliep. Best wel heel sneu om te zien, hij kan gewoon z’n draai niet vinden en blijft maar draaien en woelen door z’n bedje en af en toe huilt hij dan weer. Alle het vertrouwde is nu weg voor hem en dat heeft zijn tijd nodig. Maar heel fijn dat we via Han Lei de vragen kunnen stellen als we graag iets willen weten over Hong Xin. Zij heeft contact met mw. Oiu van het kindertehuis. Dus zo hebben we soms de tips binnen 10 minuten binnen, wat heerlijk dat er We Chat bestaat! Marijn is nog gezellig even met Ronald op pad geweest, even op de boulevard samen wat drinken, even als echte mannen onder elkaar ; ) Na het ontbijt de brug weer over gewandeld even naar de marktjes. De meest bijzondere dingen en dieren zijn er te koop, schildpadden, kikkers, vissen je kan zo gek niet bedenken.. Mooi om te bekijken. Ook in een markthal geweest waar van allerlei soorten groenten en vlees verkocht werden. Van kippentenen tot levende vissen die je uit kon zoeken. Een varken wat geslacht werd, de hygiëne is wel heel anders dan in Nederland. Een slager die z'n schort van de vloer vist en deze weer om doet met slachten, het geld wat boven op vis wordt gelegd en weer in de geldkist terecht komt.. We blijven ons verbazen en het blijft boeiend om dit iedere keer te zien. Maar het was weer erg warm en de kids waren het al snel zat, het zweet liep hen in straaltjes van het hoofd. Ze wilden graag zwemmen, dus zo gezegd zo gedaan. We hadden het rijk alleen. Hong Xin heeft ook nog even gespetterd in het water, hij vond het geweldig! Aan de kant was het lekker warm en daar heeft hij heerlijk gespeeld met wat flesjes water, dop erop dop eraf...
En verder beginnen we al best wat aan elkaar te wennen. Hong Xin is echt een schatje!! hij houdt van knuffelen, en vindt het heerlijk om getroost te worden. Hij is soms best wild en valt dan van een bed of botst ergens tegen aan. Als we dan vragen of hij pijn heeft beaamt hij dit helemaal zodat hij weer een knuffel krijgt: ) Gisteren heeft hij een ijsje geproefd, hij wist eerst niet zo goed wat hij er van moest denken, maar na een paar hapjes vond hij het toch best wel lekker..hij kan nog wel wat extra's gebruiken.. En de grote broers zijn erg trots op hem en maken soms ruzie wie hem mag duwen in de buggy. Wan Zhong is ook erg lief voor Hong Xin, vanmorgen stond hij naast zn bedje en riep steeds zachtjes, Hong Xin wakker worden..Maar het blijft best wel lastig om dingen nu te moeten delen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer..Maar dat komt ook vast na verloop van tijd wel goed.
Vanavond een restaurantje opgezocht, hier heerlijk gegeten! En wat kwamen we tegen in de soep..? kippentenen brrr. Maar de soep was verder heel erg lekker hoor! En allemaal een glas heet water bij het eten, Marijn wist even niet wat hij ermee moest. Maar gisteren bij de notaris kregen we het ook, we dachten even dat er nog een thee zakje bij zou komen..maar het was de bedoeling om het zo op te drinken zagen we aan Michael..Dus hebben we zijn voorbeeld maar netjes opgevolgd: ) En dat met een temperatuur van 35 graden..wij zouden het niet bedacht hebben..maar ja een andere cultuur hTja en dan de laatste avond al in Guangzhou...wat is de 1e week voorbij gevlogen! Eigenlijk best jammer om weg te gaan van dit schitterende eiland! Vanavond nog en poosje buiten gewandeld in de bekende straatjes, lekker een ijsje gegeten. en verder al weer wat de spullen ingepakt, morgen 12 u worden we opgehaald door Michael, en 15 u vliegen we naar Beijing.

• 19 Mei 2018 - 09:46

Laurens Russcher:

He Marijn,

Het ziet er allemaal gezellig uit daar, alleen die kippenpoten brrr.
    Zwemmen en een terrasje pakken dat maakt natuurlijk veel goed.
    Wat leuk hoe je broertjes met elkaar omgaan.

Doe je familie de groeten.

Groetjes Laurens en Familie Russcher.

• 22 Mei 2018 - 12:08

Sanneke:

Heel leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien. Veel herkenning!
    En wat fijn dat jullie aan elkaar beginnen te wennen.
    Wij vonden het ook jammer het mooie geborgen eiland te verlaten. Maar voordeel is wel dat het weer een stukje dichter bij thuis is!
    Veel succes, plezier en geduld toegewenst voor week 2!