We zijn in Beijing. - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu We zijn in Beijing. - Reisverslag uit Shamian, China van Familie Lier - WaarBenJij.nu

We zijn in Beijing.

Door: alinde

Blijf op de hoogte en volg Familie Lier

21 Mei 2018 | China, Shamian

We zijn in Beijing !
Zaterdagavond pas laat in Beijing aangekomen (22.30u). We werden om 12u bij het hotel opgehaald, alles liep op rolletjes. Tot we in het vliegtuig zaten, we hadden er ruim een half uur in gezeten en het werd al maar warmer en warmer, er bleek iets kapot te zijn. Dus alle mensen eruit, alle handbagage weer mee. Uiteindelijk vlogen we pas 17.30 u ipv 15u, met een ander vliegtuig. Hong Xin was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Hij bleef steeds wakker en alert, en was toch erg moe. En op het laatst ook hongerig, gelukkig kwam er nog een maaltijd voorbij. Want in de tas zaten alleen wat koekjes en snoepjes met gedacht dat we rond 19 u wel in Beiijng zouden zijn. In de taxi vielen Wan Zhong en Hong Xin uiteindelijk in slaap. En in het hotel waren ze weer klaar wakker. Dus al met al was het echt laat voordat iedereen sliep. Maar er zat één leuk dingetje bij, we hebben een A380 , het grootste passasiegersvliegtuig ter wereld van heel dichtbij gezien (ik praat de mannen na hoor:) omdat we met een bus naar een andere gate gebracht werden
Maar we hebben weer twee heerlijk ruime kamers, met een tussendeur. Dit is erg prettig voor de kids. We merken dat Wan Zhong het allemaal eerst best wel weer spannend vindt om weer in een ee n andere kamer te gaan slapen. Het ontbijt is weer een feestje. Eindelijk ook meer zoetigheid voor Marijn, die zat vanmorgen al aan de pannenkoeken. zat. Het Chinese eten is niet echt aan hem besteed.
We hebben kennis gemaakt met Chris, hij is met ons mee gereisd van het vliegveld naar het hotel. Zondag was hij er ook nog voor ons en daarna zal zijn zus Janet het overnemen. Chris zal dan mensen helpen die op rootsreis zijn. Wan Zhong voelde zich meteen thuis bij Chris, en liep gezellig met hem mee. Ook liet hij zich lekker duwen in de buggy tijdens onze wandeling. Gezellig Met Chris gegeten, hij had heerlijke dingetjes besteld voor ons. Hong Xin liet het zich ook lekker smaken.
We zijn naar de Verboden Stad geweest, en het aangrenzende tianman plein geweest.. Echt indrukwekkend om te zien!
We hebben kennis gemaakt met Janet, ook een vrolijke gezellige dame! Ze is nog ietsje kleiner als Marijn. Ze vroeg hoe oud hij was, Marijn vertelde dat hij 11 jaar was, Janet moest erg lachen en gaf aan dat hij qua lengte in China op 18 jaar geschat zou worden. Ze vind Marijn een erg grappige jongen! Ronald moest vanmorgen 8:00 al klaar staan om papieren na te laten kijken bij een kantoor, Ronald was er al op tijd met Janet. Maar het kantoor ging 9:00 pas open, de rolgordijnen zaten dicht en mochten beslist nog niet open gaf de medewerker aan. Maar ze nam de papieren en het geld wel aan, het gordijn werd met de hand iets opgetild..erg hilarisch ! Deze papieren gaan morgen naar de Nederlandse ambassade, weer een stapje verder!
Ook zijn we al bij de pearl market geweest , een hal met allemaal kleine winkeltjes. Aan alle kanten wordt er aan je mouwen getrokken, iedereen heeft iets moois aan te prijzen..uiteindelijk is het prima als je één derde van de prijs betaald. Voor ons een bijzondere manier om spullen of kleding te kopen.. Marijn wilde er erg graag kijken en heeft leuke dingetjes gekocht.

Vanavond mag Marijn kiezen waar we gaan eten, dat wordt een restaurant met de grote M, denk ik : )

• 21 Mei 2018 - 19:00

Leontine :

Hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat jullie weer een stapje dichterbij zijn gekomen. En weer op bekende grond... Zitten jullie nog een beetje in de buurt van waar we toen zaten?
    We zijn benieuwd, waarschijnlijk komen we zaterdag even kijken op schiphol!
    (ps: mochten jullie nog bij de Starbucks komen en hebben jullie ruimte in de bagage, dan mogen jullie voor on wel twee van die mooie China mokken meenemen! ;))

• 21 Mei 2018 - 20:15

Pa En Ma Hengsteboer:

Lieve allemaal,
    Fijn dat jullie na zo''n lange dag weer een beetje zijn bijgekomen,
    Nu weer op bekende plaatsen kijken waar je toen bent geweest.
    We gaan nu aftellen ,het is bijna zover dat we jullie live zien.
    Mooi dat we weer veel foto's kunnen bekijken, hebben we een beetje een idee wat jullie allemaal doen.
    Het kon inderdaad de Opa van Wan Zhong zijn ,prachtig om te zien.
    Mooi dat het goed gaat met Hong Xin en zijn grote broers,ze zijn wel gek met hem.
    Hij hoort er al helemaal bij.
    Geniet nog een paar dagen van jullie geweldige reis.
    Zaterdag hopen we jullie weer te ontmoeten.

Heel veel liefs [O]pa en [O]ma Hengsteboer

• 22 Mei 2018 - 11:41

Albert En Jenny Veijer:

Hoi buurtjes,

Wat zien jullie heel veel bijzondere zaken en maken jullie veel mee. Maar ik kan mij zo voorstellen dat het de laatste week wel iets sneller mag gaan en lekker naar huis en de familie. Die zijn natuurlijk ook allemaal razend nieuwsgierig naar het kleine kereltje en willen hem ook graag een dikke knuffel geven.

Wij zien jullie zaterdag ook graag weer aan Schemperserf verschijnen.